Wycieczki

9 i 10 sierpnia 2015 roku Miejski Ośrodek Kultury w Złoczewie zorganizował wycieczkę na Warmię i Mazury.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy z przewodnikiem Wilczy Szaniec- porośnięte lasem ruiny kwatery głównej Adolfa Hitlera. Zamaskowane miasteczko w lesie w Gierłoży to 200 budynków: schrony, baraki, 2 lotniska, elektrownia, dworzec kolejowy, urządzenia klimatyzacyjne, wodociągi, ciepłownie, dwie centrale dalekopisowe. Udaliśmy się następnie do Reszla, gdzie obeszliśmy Rynek, i zwiedziliśmy XIV wieczny Zamek Biskupów Warmińskich,i weszliśmy na wieżę zamkową, skąd rozciągał się przepiękny widok. Poznaliśmy także historię Kościoła Farnego z 1348 roku.

Kolejnym punktem wycieczki tego dnia była Święta Lipka, w której zwiedziliśmy Kościół a także posłuchaliśmy koncertu organowego. Wzbudził on wiele emocji wśród wycieczkowiczów, gdyż obok pięknych dźwięków, podziwialiśmy także wspaniałe ruchome organy.
Stamtąd udaliśmy się do Mikołajek, gdzie nocowaliśmy. Pyszna kolacja, ognisko z kiełbaskami, oraz śpiewy i tańce przy dźwiękach akordeonu nad samym jeziorem uświetniły wieczorek integracyjny Złoczewian.
Podczas drugiego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Mikołajki, odbyliśmy rejs statkiem na największe Jezioro Śniardwy.
Potem udaliśmy się zwiedzać wieś Wojnowo, w której znajduje się Klasztor Starowierców z XIX wieku, a także Cerkiew Prawosławna. W drodze do Mrągowa mieliśmy okazję zobaczyć , jak statki przepływają przez śluzę.

W Mrągowie obejrzeliśmy słynny Amfiteatr znany z Mazurskiej Nocy Kabaretowej i Słynnych koncertów muzyki Country.
Po spacerze po molo pożegnaliśmy przepiękną Warmię i Mazury.